Kau

aku benci kata-kata mu
mungkin aku ini bodoh
tak ku peduli
minda mu itu yang kotor
jiwa kosong
aku benci kata-kata mu
tangun mu dihayun
suara kau laung
apa kau fikir diri mu begitu gah?
hingga yang lain takut, diam
hilang beraninya untuk bingit
aku benci kata-kata mu
janji seribu janji
kononnya cara mu jauh berbeza
kau peluang
kau pejuang
kau alternatif
menagih pada mereka yang gusar
aku benci kata-kata mu
juga benci aku pada hamba hamba mu
yang egois, pessimis, extremis
suka akan kekecohan
pantang dengan kedamaian
apa gunanya berkepit paut pada falsafah mu
tanpa tahu erti sebenar
macam ayam berhimpun dalam reban
suara berkokok menyorak
bising lebih
gerak lebih
hasilnya hampeh
aku benci kata-kata mu
gaya mu
sifat mu
matlamat mu
aku benci segalanya
jangan kau bertopengkan keadilan mu
bila adil itu tidak lagi wujud dizaman ini
sudahlah kau pergunakan agama mu
bila nama tuhan hanya kau seru bila perlu
aku benci kamu
ikon bangsat
muncul demi menjahanamkan bangsa
semata untuk menakluki darjat
aku benci kamu
kau politik
kau alternatif
kau manupulatif

Comments

Popular Posts