zorro bangsa

for the ones who fight for what they believe in and continue to fight even when it seems like there's no hope.
who believes that no fight is left in vain.
for the ones who are still alive to continue the fight
for the ones who are still able to continue the fight

and for that ONE, who has gone but thought me the importance of continuing the fight.


aku askar bangsa
topengku ini semangat ku
gagah aku
matlamat ku
harapan ku
jati diri ku
jatuhnya aku
bangunnya lagi
bertopengkan ini
yang ku pegang
yang ku perjuang
walau maki hamun
asam garam
pahit pelat pekat
menemani jalan ku
lorong gelap
lubang sempit
ruang kotor
aku tetap bangun
tumbang tersungkur
aku tetap bangun
mendaki
bermimpi
hati sarat dengan keinginan
yang menang itu berakhir untuk semua
yang benar itu duduk pada semua
yang ikhlas itu luhur dalam semua
aku askar bangsa
topeng ini maruah ku
bahasa aku
sifat ku
cinta ku
janji aku
yang hitam itu mampu pudar
putih pada panji tak lagi bertitik dengan darah busuk
nanah binasa
dengki sinis keji najis
perang ku dengan
kau
dia
mereka semua
yang menghancur
meraung berguling dalam palsu
aku bukan wira dunia
aku askar bangsa
topengku ini suara ku
langkah aku
genggaman ku
deria ku
jiwa naluri minda aku
hanya untuk bangsa yang setia
aku askar bangsa
berkhidmat dengan rela

Comments

Popular Posts