siapa punya siapa?

aku menunggu kehadiran mu
dahagakan bunyi gerak langkah mu
imbasan bayangan mu
wajah mu sekadar melengkapkan segalanya
yang tecipta
yang terukir
yang bersemadi
di selubuk hati dia
selamanya
yang tak mungkin aku padamakan
biar ku gores pekat
tampal tebal
kesan mu ketara
di sudut memori dia
walau hakikatnya dia
aku yang punya
aku menunggu kehadiran mu
gelak suara mu
gerak badan mu
apa yang begitu istimewa
sehingga dia terpedaya
jatuh
dengan rela
cebisan hidup kamu
masih berdansa dalam otak dia
walaupun kini dia aku yang punya
aku menunggu kehadiran mu
kata-kata melepasi bibir
dan kau pun hadir
aku tersentak ke alam kejam pedih jujur benar
kau wanita
sungguh biasa
dan saat kau menoleh, senyum pada semua
kecuali aku
semestinya
aku tersentak ke alam suci ikhlas realiti
sesungguhnya dia aku yang punya
dan kau
wanita sedetik
cinta sejenak
kisah tiada penghujungnya
ikatan tiada ertinya
hanya masa silamnnya
dan dia aku yang punya
tapi kenapa aku
kerap kali tanpa henti, menunggu kehadiran mu lagi?

Comments

Popular Posts